tisdag 20 mars 2012

Spa behandling

Idag så lämnade jag av Åke på Tassarnas klipp - och hundspa. Klippning, bad, öronrensning, kloklippning och lite till. Kändes lite tufft att lämna bort honom, ljudkänslig som han är och så tycker han att det är lite obehagligt.
Före bild:


Jag var tillbaka 5 min innan det var dags för hämtning men Åke var inte riktigt redo, sista finishen var kvar. I mitt stilla sinne så tänkte jag att oj, de behövde lite extra tid. 40 minuter senare öppnades grinden och ut kommer halva min hund! Kortklippt men fasligt tjusig som sig bör när man heter Staron :-) Allt hade gått jätte bra, inte stressad, somnade när de fönade (!) honom och de hade klippt honom med apparat (!). Dessutom hade han fått fotbad :-) Nu ligger han här i mitt knä trött, mätt och belåten efter dagen.
Efter bild:



2 kommentarer: