söndag 10 oktober 2010

Sköna söndag...

Åke är inne i en "jag-ska-minsann-inte-äta-tråkigt-torrfoder"-period. Jag tycker nog att denna period är svårast av de vi hittills har gått igenom. Åke har aldrig varit någon storätare men han har iallafall ätit, ja, fram till nu. Han kan äta ca 1,5 dl och sen torrfodervägra i 2 dagar. Jobbigt är det! Aptiten när det gäller godis är det inget fel på! Hur gör vi då? Jo vi tar fram maten i 20 minuter och har inte unge herrn behagat äta då så tar vi bort den. Maten serveras 2ggr dagligen vid samma tidpunkt. Någon som har något superlösning på detta? Läste någonstans att pudlar kan vara lite kinkiga med maten och Åke är ju halvpudel.

Lite lik mamma över nosen skulle jag vilja påstå!


Söndag innebär Vardagslydnadskurs, Åke fullkomligt älskar det! Han blir så ivrig. Vi tränar för fulla muggar på hemmaplan och tänk va... hemma är Åke bättre än bäst!



Håll tummarna för att Åke rockar minst lika suveränt på kursen ikväll som han gör här hemma!

1 kommentar:

  1. Min Lhasa Apso pojke äter när han är sugen, jag låter hans torrfoder stå framme hela tiden o han är då ingen storätare han heller så det kan ta ett par dagar eller mer innan jag behöver fylla på skålen.
    Testa att blanda upp det foder Åke äter med något annat torrfoder o se om det går bättre, det har jag gjort just för att det inte heller ska bli samma (tråkiga) mat.

    SvaraRadera