onsdag 9 juni 2010

Åke - fredsmedborgaren

Sista dagarna har varit lite småtråkiga för Åke, jag har varit lite rosslig och det är vi som brukar busa. Vi har våra rutiner jag & Åke. Våra morgonrutiner exempelvis börjar med att klockan ringer, då drar vi oss och myser en liten stund, sedan brottas vi lite, därefter så bär det av in i badrummer där jag först ger Åke lite vatten (som han dricker ur mina händer) och sen fixar mig och slutligen så går vi och hämtar tidningen. Ja, sådan matte sådan hund :)
Åke har idag varit och lekt med en kompis i hundgården. Kompisen, en liten whippet kille, och Åke har tidigare mest lekt tafatt tillsammans en idag så var det dags att bestämma vem som var herren på täppan. Kompisen brottades lite hårdare vilket ledde till att Åke la sig. Åke är nämligen en kärleksfull liten kille så istället för att bita ifrån så humpade Åke kompisen. Ett av Åkes motto är: "Make SWEET LOVE, not war!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar